PODREALIZAM

The UnderRealism Group, fotografija

Autor fotografije: Satoši Saikusa

Podrealizam je prevashodno slikarski i figurativan. Protivi se ukusu današnjice u savremenom stvaralaštvu, koji se odlikuje uglancanim, skoro industrijskim izgledom. Anti-dekorativan je i zalaže se za pravo aproksimativnog i loše izvedenog nasuprot produkcijama koje naginju više dizajnu nego umetnosti.

Zalaže se, takođe, za tehniku, virtuoznost i čežnju ka remek-delu. Podrealizam je minimalan u pogledu sredstava i maksimalan po pitanju izraza. Podrealizam ne trpi mlakoću. Odlikuje ga jak vizuelni utisak, koji može da prouzrokuje snažne, čak nasilne emocije. On je to što jeste. Nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Podrealizam je danas generacijska pojava koju stvaraju umetnici tridesetogodišnjaci i četrdesetogodišnjaci koji praktikuju različite discipline, aktivni su već duži niz godina, a kao jedinu zajedničku tačku imaju želju da svojim unutrašnjim vizijama daju nove forme. Podrealizam ne podnosi ni ikonografske ni formalne tabue, ne podleže nijednoj ideologiji. Ne brani ništa osim likovne, kreativne slobode u stvaranju. Podrealizam je, u oblasti savremene umetnosti, zli korov koji ni najmoćniji pesticid ne može iskoreniti, apsolutno je neophodan za svoj ekosistem kako bi utolio žeđ publike za slikama.

Podrealizam je u isto vreme klasičan, moderan i savremen. Više od jednog u nizu pravaca, on je prevashodno način na koji se može živeti život umetnika. Zbog toga nikada neće biti smešten u vreme.

https://www.facebook.com/Under-Realism-225838984166580/

 

GAEL DAVRENŠ

Under the Skin 17, 2015, ulje na dasci, 200 x 160 cm

Ljubaznošću umetnika

„Svako ko planira da izabere slikarsku karijeru u današnje vreme treba da počne time što će shvatiti težinu zadatka koji je pred njim. On mora da zna da zbog istorije duge nekoliko hiljada godina slikarstvo ima svoje posebne zahteve. Zato što je, izgleda, sve moguće već izmišljeno, teško je ostaviti trajni trag u već pretrpanim analima slikarstva.

Sa ovog stanovišta, dela Gaela Davrenša pokazuju neobičnu analogiju sa načinom na koji pojedinac gradi svoj život: od detinjstva do zrelog doba, preko krhkog perioda adolescencije, njegovo slikarstvo je raslo dobijajaći vremenom na zrelosti kroz neprestani dijalog između istorije umetnosti i njegove sopstvene istorije.”

Gael Davrenš je francuski slikar rođen 1971. godine. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Parizu, 2000. godine. Karijeru je započeo poznatom serijom Les Revisités. Od tada nikada nije prestao da izlaže svoje radove i postao je referentno ime u figurativnom slikarstvu u Francuskoj i svetu.

Svoju novu seriju Under the Skin započeo je 2015. godine. Ona otkriva, iza fizičkih i društvenih pojava, psihologije, raspoloženja i obličja nesvesnih ličnosti.

www.davrinche.com

 

FREDERIK LEGLIZ

Black Dress,, 2015, ulje na platnu, 195 x 130 cm

Autor fotografije: Lili Tao

Živi i radi u Parizu. Na Višoj školi za umetnost i dizajn (ESAD-GV) u Grenoblu (Francuska) predaje od 2007. godine. Studirao je na Visokoj nacionalnoj školi likovnih umetnosti (ENSBA) u Parizu. Dok je studirao, slikarstvo mu je bilo apstraktno, ali je za ljubavna pisma uradio na stotine erotskih akvarela koji su bili polazište za njegov sadašnji rad. Radovi Frederika Legliza prepuni su devojaka. Skoro svi njegovi portreti i aktovi imaju skoro identični minimalni scenario. Ovaj slikar prvo fotografiše žene koje sreće oko sebe, a onda slika njihove portrete. Drugi deo opusa čine autoportreti, naslikani od njegove senke. Neki od ovih autoportreta bili su predmet samostalne izložbe u Milanu, 2011. godine. Povremena upotreba zlatnih listića bila je povod za učešće na izložbi Zlato u muzeju Belvedere u Beču, 2012. godine. Takođe, učestvovao je na brojnim izložbama kako u Francuskoj tako i u svetu, svoje radove izlagao u institucijama i galerijama, ali i na sajmovima umetnosti poput Međunarodnog sajma savremene umetnosti (FIAC) u Parizu i Međunarodnog sajma umetnosti (Art Basel) u Bazelu. Dela mu se nalaze u mnogim javnim zbirkama (Muzej Frisiras u Atini, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, La Maison Rouge u Parizu…).

www.fredericleglise.com

 

KOSTA KULUNDŽIĆ

Saint Sebastian, 2004, ulje na platnu, 195 x 130 cm

Ljubaznošću umetnika

Francuski umetnik srpskog porekla, rođen u Parizu, 1972. godine. Kao unuk pravoslavnog sveštenika odrastao je uz aveti verskih ratova, hrišćanske dogme i tereta mučeništva. U jevanđeljske priče unosio je svoje sopstvene junake. Na svakom od svojih platna poziva nas da se zamislimo nad borbom između praštanja i krivice, greha i milosti, povezujući ove drevne priče sa preteranim i stilizovanim nasiljem u savremenom filmu i grafičkom romanu.

Trenutno izlaže u galerijama u Francuskoj, Belgiji, Nemačkoj i Kini, a do sada je svoje radove predstavio u Evropi, Aziji i SAD. 2015 : Muzej fakulteta za dizajn i umetnost, Grenobl, Centar za savremenu umetnost u Perpinjanu i Savremeni centar u Epinalu, Francuska 2014 : Izložba savremene umetnosti centralne i istočne Evrope, Muzej umetnosti Ningbo, Kina; akvizicija jednog platna od strane Muzeja umetnosti Ningbo 2011 : Savremeni muzej Ankare, Turska, Muzej Bišop, Honolulu, Istanbulsko bijenale i Muzej stripa u Angulemu, Francuska 2007 : Knjiga/monografija Moja religija 2006 : Umetnički festival Bela noć (Nuit blanche), Pariz

Kao profesor slikanja i crtanja radi u Ecole Nationale Supérieur d’ Architecture Paris-Val de Seine u Parizu od 2005. godine.

Bio je profesor slikanja i crtanja (2001–2013) na Univerzitetu Orsej u Parizu.

www.kulundzic.com

 

STEFAN PANKREAK

Deposition, 2011, ulje na platnu, kombinovana tehnika, 200 x 200 cm

Ljubaznošću umetnika

Rođen je 1970. godine, a na pariskoj sceni se pojavljuje 2001. izložbom Arabitudes. Radovi su mu potom predstavljeni u okviru sledećih izložbi: Urgent painting, izložba Hansa Ulriha Obrista i Suzan Paže u Muzeju moderne umetnosti grada Pariza (2002), My Favourite Things u Muzeju savremene umetnosti u Lionu (2005), Chemin de Peinture u Muzeju moderne i savremene umetnosti u Nici (2009), u fondaciji Salomon (2009), La Passion u Kare Sent An u Monpeljeu (2010), u Kulturnom centru Lieu Unique u Nantu („Lepo slikarstvo je za nama”) (2012), u fondaciji Maeght („e-motion”) (2013). U Muzeju moderne i savremene umetnosti u Nici 2014. godine imao je samostalnu izložbu inspirisanu „arapskim prolećem”, koja je potom proširena i 2015. godine postavljena u Institutu arapskog sveta u Parizu.

Danas ga smatraju jednim od glavnih umetnika francuske scene. Radovi mu se nalaze u javnim kolekcijama (Fnak, Muzej moderne umetnosti grada Pariza, muzejima Strazbura i Nice, regionalnim kolekcijama savremene umetnosti Il de Fransa i grada Tuluza), kao i u velikim privatnim zbirkama i u inostranstvu. Izdavačka kuća Différence izdala je njegovu monografiju. U Francuskoj ga zastupa Galerija Valoa.

 

NAZANIN PUJANDE

L'indécise, 2014, oil on canvas, 100 x 81 cm

Ljubaznošću umetnika

Rođena je 1981. godine u Teheranu, Iran. Živi i radi u Parizu. Diplomirala je na Visokoj državnoj školi lepih umetnosti (École Nationale Supérieure des Beaux-Arts ) u Parizu. Odbranila je i master rad iz likovne umetnosti na univerzitetu Pariz 1 (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne). Učestvovala je na brojnim izložbama: u Parizu, Epinalu, Perpinjanu, Lionu, Monlisonu, Briselu, Nešatelu, Berlinu, Hanoveru, Atini, Beogradu, Vilnjusu, Istanbulu, Dubaiju, Teheranu, Njujorku, Los Anđelesu. Radovi joj se nalaze u javnim i privatnim zbirkama, kao što su zbirke muzeja Frisiras u Atini, privatnog muzeja Ramina Salsalija u Dubaiju, kao i u kolekcijama Majkla Šulca (Berlin) i Lejle Heler (Njujork).

Kad otkrijemo slike Nazanin Pujande, susrećemo se sa jednom zagonetnom formom narativne figuracije koja stalno postavlja pitanja. Posmatrač namah biva uvučen u sliku – čak u slikovito izlaganje (fino izvedeno s mnoštvom detalja) – sa jasnim osećajem dramatizacije, pri čemu su misterija i stalna sumnja i dalje prisutne. Posebnost njenih slika leži upravo u tom osećaju neuhvatljivosti. Kao što u našim snovima suprotnosti idu ruku pod ruku, tako ovaj zagonetni pristup stvara otvorene slike koje daju odrešene ruke našoj mašti i našim fantazmagoričnim projekcijama. Pujandeine slike „okamenjene privremenosti” ili „zamrznutih kadrova” daju posmatraču mogućnost da pokrene istragu i zaroni u more izuzetno raznovrsnih slika (drevno slikarstvo, primarna umetnost, ali i strip, fotografija, film, televizija, video-igrice, internet), koje njenim slikama upravo daje tu krajnje živopisnu dimenziju.

www.nazaninpouyandeh.free.fr

 

VUK VIDOR

Weightloss, 2014, akril na platnu, 285 × 195 cm

Ljubaznošću umetnika

Rođen je 1965. godine u Beogradu. Živi i radi u Parizu. Diplomirao je arhitekturu u Parizu (École d’Architecture, Paris). Rad srpsko-francuskog umetnika Vuka Vidora usredsređen je na dvostranu fascinaciju odsustvom istorijske svesti u savremenom svetu. To je odsustvo koje vodi neobičnom oživljavanju mrtve mitologije. Budući da iza sebe ima i iskustvo istočne Srbije i zapadne Francuske, Vuk Vidor svojim radovima ukazuje na mnoge tenzije u evropskoj civilizaciji – i ovde, u Evropi, i u Americi. Moderno, prikazano u klasičnom pop-art stilu Vuka Vidora, stavljeno nasuprot težine istorije, izraženo je monumentalnim baroknim kompozicijama njegovih radova. Najnoviji projekat Newton iznova oživljava Čoveka koji je pao na Zemlju, nastavljajući i produbljujući priču na velikom broju radova.

www.vukvidor.com

 

Podelite na društvenim mrežama

O nama

 

Vojvode Živojina Mišića 4

26101 Pančevo, Srbija

 

+381 (0)13 440 944

+381 (0)13 440 945

Vesti

Bilten

Budite obavešteni o najnovijim vestima i programu Kulturnog centra.